Rabu, 28 Januari 2009

Ah Long Pte Ltd

Happy Chinese New Year...

Aku nak share citer best masa CNY baru nih... Ah Long Pte Ltd...penggambaran buat kat Malaysia...

Tapi citer ni memang kelakar abis...pasal sekumpulan sindiket ah long nak rebranding syarikatnye...ah long pun nak tukar imej...tak nak bunuh-bunuh dan tak nak ada cedera-cederi...

Bab tu je dah kelakar...mmg banyak rintangan ah long nih...tapi dialog2 yang digunakan pun kelakar...mmglah cakap cina tapi kan ada subtitle...baca subtitle pun dah kelakar apa lagi klu faham dialognye...Tabik le kat orang Singapore ni buat filem komedi...cam Phua Chu Kang...don't play2...

Antara dailog dalam citer nih yang best (selepas diterjemahkan) Apa nak buat nasi dah jadi bubur...Macamana nasi nak jadi bubur klu beras yang aku beli belum sempat tanak lagi...

Aku tak pandai sangat nak expressi kekelakaran citer nih...tapi klu korang tengok sendiri mesti korang setuju ngan aku...citer ni memang kelakar maut punya...

Selamat menonton.....

1 ulasan:

  1. Ah Long Pte Ltd ni dah masuk panggung ke? Aisey terlepas lah pulak.. sibuk sangat hal dunia.

    BalasPadam

Awak Tanya Saya Jawab...cewahhhh!!!