Selasa, 4 April 2017

Trip ke Bandung 2017 - Macam tempat ni aku yg punya...

Assalammualaikum...
Kota Bandung ... Dah 2 tahun tak datang ke sini. Destinasi yang aku tidak pernah jemu datang untuk shopping. Banyaknya shopping untuk orang...ehem..ehem...(percaya tak?)
Perancangan awalnya nak bereunion ngan Ladies excomm...Akhirnya yg berjaya turn up hanya aku dan Zaza...jadilah...syukur Alhamdulillah...
Perancangan kitaorg ni mmg jenis terkejut, terkujat and kasi redah...adventure gitew...

Saja2 sebut pasal Bandung Feb 2017, beli tiket dalam bulan Mac 2017, April 2017 kami ke Bandung...
Ini kali yang ke-5 aku ke Bandung, Zaza aku tak tahu yg ke berapa kali...cumanya, kali ini aku pergi tanpa suami, tanpa guna supir...nak rasa adventure konon...ada kawan cam Zaza...berani ler sket...In shaa Allah..
Orang2 Bandung kan baik2 saja...
Di zaman ekonomi yg x berapa bagus ni...tukaran matawang pun tidak begitu membantu...so, kami plan berjimat yang mana boleh...
Semasa aku menaip ni, aku belum sampai lagi ke Bandung...tapi hatiku dah sampai...hehehe...
Ni aku kongsikan perbelanjaan sebenar dan bajetnya.

1. Flight (return) - RM287.90 (Malindoair)

2. Hotel - RM140.00 (2 mlm)Pasar Baru Square Hotel.

3. Transport - Rp150k @ RM51.00 (bajet setelah dikongsi dengan Zaza)

4. Food n Drinks - Rp200k @ RM68.00

5. Massage - Rp200k @ RM68.00

6. Shopping - Rp1.5 juta @ RM560.00(harap2 cukup)

Jumlah semuanya lebih kurang RM1,174.90. Ni bajet aku, nak ikut boleh tak ikut pun boleh jugak....hihihi
Sekarang ni, tgh mengira berapa tukaran nak di bawa. Untuk Flight and hotel aku dah settle awal di Malaysia. Jumlah yang perlu tukar adalah untuk transport, makanan dan minuman, massage and shopping...Lebih kurang 2 juta Rupiah juga le...Tips aku, bawa cukup2 je Rp 2 juta and jangan lebih2. Jiwa kena kental...asingkan siap2 dalam sampul ikut bajet tadi. Jadi, senang...bila dah terhabis duit dalam sampul yang terlibat... kenalah paham...jangan nak meminjam kat sampul yang lain...maknanyer bajet dah x de ya.


Kalau betul2 nak jimat, tolong jangan activate Overseas Spending Withdrawal utk kad ATM ya...
mmg parahlah financial korang bila balik Malaysia...boleh makan angin jerlah sampai hujung bulan...hahahaha
Untuk page ni...aku x share gambor2...sebab pengembaraan belum bermula....tapi sekarang dah senang...guna google maps jer...dah boleh dapat gambaran keadaan di Bandung...
Oklah...Tunggu next entry aku share actual expenses...hahahaha


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Awak Tanya Saya Jawab...cewahhhh!!!